اخبار

سرخط اخبار / ۷ تیر ۱۴۰۵

  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر اینکه حکمرانی داده زیربنای تحقق دولت هوشمند است، از تدوین سند حکمرانی داده با هدف ایجاد همگرایی میان دستگاه‌های اجرایی، جلوگیری از موازی‌کاری و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده خبر داد.سید ستار هاشمی در نهمین جلسه کارگروه هوشمندسازی نظام اداری کشور اعلام کرد این سند در قالب چهار بسته اجرایی شامل تعیین مسئولیت نهادها، ارائه مدل مرجع فنی، توانمندسازی مدیران و کارشناسان و ایجاد سازوکار هماهنگی میان دستگاه‌ها تدوین شده است.
    او همچنین بر استانداردسازی فرآیندها و داده‌ها، تعامل‌پذیری سامانه‌ها، استفاده از داده در تصمیم‌سازی مدیران و کاهش بار اجرایی دستگاه‌ها تأکید کرد.در این نشست، علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، نیز هم‌افزایی دستگاه‌ها، تعیین شفاف نقش نهادهای مسئول و اجرای یکپارچه برنامه‌های هوشمندسازی را لازمه موفقیت حکمرانی داده دانست و بر مشاهده نتایج عملی این برنامه‌ها در خدمات دولتی تأکید کرد. همچنین مسعود نصرتی، معاون عمرانی وزیر کشور، با اشاره به تجربیات گذشته، اجرای یکپارچه و هماهنگ طرح‌های شهر هوشمند را شرط بهره‌برداری مؤثر از ظرفیت‌های موجود عنوان کرد.

منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا